Tietosuoja

Hallinto ja päätöksenteko

Mitä henkilötietoja käsittelemme?

Hallintoasioissa tallennetaan seuraavat luottamushenkilöiden henkilötiedot:

  • Nimi 
  • Osoite
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Edustajistoryhmä
  • Pankkiyhteystiedot korvausten maksamista varten

Hallintoasian vireillepano, käsittely, ratkaisu, päätöksenteko ja tiedoksianto:

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Tarvittaessa pankkiyhteystiedot

Hallinnon opiskelijaedustajaksi hakeneista tallennetaan seuraavat henkilötiedot:

  • Nimi
  • Opiskelijanumero
  • Tiedekunta, johon hakijalla on ensisijainen opinto-oikeus
  • Sähköpostiosoite
  • Sukupuoli

Kuinka pitkään säilytämme henkilötietojasi?

  • Toimielimien pöytäkirjat säilytetään pysyvästi
  • Pääsihteerin päätökset säilytetään 10 vuotta
  • Asioiden ja asiakirjojen rekisteröintitiedot (ns. diaari) säilytetään pysyvästi
  • Kirjeenvaihtoasiakirjat säilytetään pääsääntöisesti 10 vuotta, ellei pidemmästä säilytysajasta ole säädetty lailla tai määrätty viranomaisen ohjeella
  • Muita hallinnollisiin asioihin liittyviä henkilötietoja säilytetään vähintään 10 vuotta ja enintään pysyvästi riippuen siitä mitä tietoaineistojen säilyttämisestä on erikseen säädetty.
  • Valittujen hallinnon opiskelijaedustajien (varsinaiset ja varaedustajat) henkilötietoja säilytetään kaksi vuotta (toimikausi).
  • Ei-valittujen henkilötiedot hävitetään hakuprosessin päättymisen jälkeen.

Mistä käsiteltävät henkilötiedot saadaan?

Henkilötiedot saadaan rekisteröidyltä itseltään. Mikäli rekisteröidy ei toimita tarvittavia henkilötietoja, prosessit eivät etene.