|
UEF työpaja: Moodle-alustojen kehittäminen
Kutsumme sinut osallistumaan työpajaan, jossa kartoitamme opiskelijoiden haasteita ja tarpeita Moodle-oppimisympäristöihin (UEF eLearn ja DigiCampus) liittyen. Kartoituksen taustalla on Itä-Suomen yliopiston aloittama selvitystyö oppimisanalytiikan ratkaisuista ja siitä, olisiko näillä ratkaisuilla ja työkaluilla mahdollista helpottaa opiskelijoiden kohtaamia oppimisen haasteita.
Etsimme 5–10 vapaaehtoista opiskelijaa osallistumaan noin kahden tunnin mittaiseen Teams-työpajaan, jossa avaamme oppimisanalytiikan käsitettä ja keskustelemme digitaalisiin oppimisympäristöihin, ja etenkin edellä mainittuihin Moodle-ympäristöihin liittyvistä haasteista, tarpeista ja toiveista opiskelijan näkökulmasta.
Työpajassa pääset pohtimaan muun muassa, minkälaisia haasteita tai tarpeita olet huomannut seuraaviin aiheisiin liittyen:
- Ajanhallinta ja oma eteneminen
- Arvioinnit ja palaute
- Ohjaus, vuorovaikutus ja oppimisen tuki
- Hyvinvointi
|
|
Kiinnostuitko?
Työpaja järjestetään helmikuun aikana. Äänestä sinulle sopivia ajankohtia tämän linkin kautta.
Toivomme vastauksia 9.2 mennessä. Työpaja toteutetaan ajankohtana, johon saamme eniten ilmoittautujia (kuitenkin max 10 hlö). Teams-kutsu lähetetään osallistujille sähköpostilla, kun ajankohta on lukittu.
Oppimisanalytiikka - Mistä on kyse?
Lyhyesti muotoiltuna, digitaalisissa ympäristöissä toimivista käyttäjistä kertyy paljon tietoa. Oppimisanalytiikan työkalujen avulla näitä tietoja voidaan kerätä ja esittää käyttäjälle visuaalisessa muodossa ja siten helpottaa esimerkiksi tehtävien aikataulun seuraamista, omien suoritusten ja arviointien seurantaa, tai omia työskentelytapoja. Vastaavasti opettajat voivat analytiikan työkalujen avulla esimerkiksi kehittää oppimateriaalejaan ja tunnistaa paremmin opintojakson tehtäviä ja vaiheita, joissa opiskelijat kaipaavat enemmän tukea. |
|